top of page

הושקה סירת טיפול נמרץ הייחודית למגן דוד אדום בכנרת


סירת הים-בולנס-טיפול נמרץ החדשה של מד"א שהושקה בכנרת מצוידת בטכנולוגיה חדשנית, ועתידה לקצר את זמני ההגעה לפצועים ונפגעים בתוך מי הכינרת ובחופים. לסירה יכולות מיוחדות להגיע עד קו החוף בכל מקום בכנרת ולרדת מהסירה ישירות לחוף מבלי שהצוות והמטופל נדרשים להיכנס למים ולהירטב. עוד תאפשר הסירה לקצר את זמני ההגעה לטיפול בתאונות דרכים בכביש 90 ו-92, באמצעות חצייה מהירה של הכנרת ועגינה בסמוך לצירים אלו. הסירה החדשה הצטרפה לסירה ולאופנוע הים של מד"א שהחלו לפעול בשנת 2019 בכנרת - אחד מתוואי השטח הקשים בישראל ובזכותם ניצלו עשרות חיי אדם בכל עונת רחצה.

מאז הושקה בשבוע שעבר, הספיק צוות הסירה לתת מענה למספר אירועים בתוך מי הכנרת ובחופים, בהם: צעיר בן 21 שנפצע באורח קשה בגפיים ממדחף סירה, נער בן 12 שהתייבש במהלך שיט, זאת לאחר שחברו לסירת השייט עליה נמצא במי הכנרת, גבר כבן 80 שנחבל בראשו ואיבד הכרה במהלך טיול במזח, נתנו מענה ראשוני לתינוק בן חודשיים שנכוונה ממים חמים בחוף כינר ועוד.

כיום, מאפשרת סירת הים-בולנס של מגן דוד אדום הגעת חובשים ופראמדיקים של מד"א עם ציוד רפואי מתקדם אל המטופלים בתוך מי הכנרת או בחופים כשהם מגיעים במהירות דרך הים. וכעת - באמצעות הסירה החדשה, יכולים הצוותים להגיע מגדה לגדה במהירות גבוהה עוד יותר - פחות מ 8 דקות.

סירת הים-בולנס החדשה שנתרמה ע"י לנארד ופייגל שפירו באמצעות אגודת ידידי מד"א בקנדה בהובלת נשיא האגודה ג'וזף אמזלג ומנהלת סניף האגודה בקלגרי שרון פריימן, תעגון בחוף לידו בטבריה - מרכז החוף המערבי, המאפשר הגעה מהירה לכל אחד מהחופים הנמצאים מזרחית ומערבית במרחק שווה, כך יוכל צוות הסירה לקצר את זמן הפינוי לבית החולים ויחסוך את נסיעת האמבולנסים והניידות לטיפול נמרץ בצירים הפקוקים סביב הכנרת. באמצעות הסירה יוכלו אנשי הצוות לפנות מטופלים מכל קצוות הימה לחוף לידו – שם יחברו לאמבולנסים ולניידות לטיפול נמרץ.

הסירה - מדגם נַחֶתֶת, עמידה לפגיעות וחבלות העלולות להיגרם מסלעים וצמחייה ומסוגלת להגיע עד קו החוף. באמצעות שני המנועים החדישים היא מגיעה למהירות של עד 35 קשר (יותר מ-60 קמ"ש) גם בתנאי ים מורכבים ביותר. הסירה המיוחדת והראשונה מסוגה כסירת הצלה יכולה להוביל עד 1,000 ק״ג ולשאת 8 אנשי צוות ומטופלים והיא מצוידת בפנסי תאורה לסיוע בחיפושים בחשכה, במכשור טיפול נמרץ רפואי מתקדם, הכולל בין היתר דפיברילטור, ציוד הנשמה, אלונקה ועוד.

"הסירה החדשה תפעל בכל תנאי הים ומיועדת למתן סיוע רפואי ברמת ניידת טיפול נמרץ לכל מי שזקוקים לנו - בחוף ובעיקר במים. בין המקרים היו: אנשים שטבעו, שנמצאים על סירה וחשים ברע, או כאלו שנפגעו בתאונת כלי שייט", מסביר מנהל מחלקת תגובה מידית באגף המבצעים של מד"א יוסי חלבי - שהוביל את הפרויקט בליווי רשות הספנות והנמלים: "חרטום הסירה נפתח ומאפשר העלאה קלה ומהירה של הנפגע אל הסירה, בתוך שטח המים וגם בחופים."

"סירת הים-בולנס-טיפול נמרץ החדשה משנה את תפיסת ההפעלה של מד"א בטיפול בחולים ופצועים במי הכנרת ובחופים הסובבים אותה", מסביר סמנכ"ל מבצעים במד"א גיל מושקוביץ, "היתרון בסירה החדשה הוא היכולת לפנות מספר מטופלים, בהם פצוע שנדרש לטיפול אינטנסיבי, לצד קיצור זמני ההגעה לטיפול בצירי תנועה מרכזיים בזכות המיקום האסטרטגי ויכולות הסירה החדשה."

"ידידי מגן דוד אדום בקנדה גאים לקחת חלק ביוזמת מד"א להפעלת ים-בולנס-טיפול נמרץ בכינרת ובהשקת הסירה החדשה", אמר סידני בנעזרי, מנכ"ל אגודת ידידי מד"א בקנדה והוסיף: "הסירה מצוידת במכשור הרפואי המתקדם ביותר, תפעל תחת כל תנאי מזג האוויר, והיא תעניק למד"א את היכולת לטפל בפצועים וחולים גם בלב הכינרת, 24 שעות ביממה."

מנכ"ל מד"א אלי בין בירך: "זו התרגשות גדולה לחנוך היום את סירת הים-בולנס השנייה של מד"א שתעניק טיפול נמרץ במי הכנרת. יש פה אמצעי נוסף ומשמעותי מאוד להצלת חיים. אני מברך את התורמים היקרים שלנו מקנדה לנארד ופייגל שפירו ובני משפחתם. במרחב ירדן של מד"א יש משמעות רבה ליכולת לחציה מהקו הצפוני של הכינרת לקו הדרומי שלה או מהמזרח למערב - היכולת הזו המאפשרת הצלת חיים משמעותית ורבה. אני מקווה שהסירה לא תעסוק במקרים חריגים ותבטיח רק את שלומם של הרוחצים והנופשים בטבריה והכנרת, אך אם נידרש לכך - אני סמוך ובטוח שאתם הצוותים בשטח - תעשו עבודה מצוינת כפי שאתם עושים בכל הדרכים והיכולות המיוחדות שעומדות לרשותכם. אני מודה לכל העוסקים במלאכה."

אולי יעניין אתכם...

מה מעניין אתכם לקרוא? 

בחרו קטגוריה

בחרו תגית

bottom of page