top of page

על דיני נזיקין ומה שבניהם וכיצד זה משפיע על חיינו?

מאת: עו"ד אבי שמואל.

חוק דיני נזיקין הוא החלק הנרחב במשפט האזרחי. תפקידו העיקרי להסדיר מקרה בו אדם תובע ממזיק שגרם לנזק פיצוי בגין נזק שנגרם לו, או לגופו או לרכושו.

תחום הנזיקין הוא מנעד רחב הכולל בתוכו מגוון נושאים רחב אשר נמצאים ברוב תחומי החיים ביום יום של כולנו כאזרחים.

לדוגמא: תאונות דרכים - פגיעה כתוצאה מתאונת דרכים, מפצה את הנפגע על נזקי גוף אם נגרמו ושומרת על זכויותיו. רשלנות רפואית - כתוצאה מהליך רפואי ו/או טיפול רשלני בין של רופא פרטי או קופות החולים או בית החולים ו/או כל הליך רפואי שלא בוצע כנדרש או לא לפי הנהלים וכתוצאה מכך נגרם נזק, הדבר מצריך פנייה לקבלת פיצוי.

תביעות כנגד משרד הביטחון - אנשי כוחות הביטחון זכאים לתבוע כמעט על כל פגיעה כתוצאה מהשרות שלהם במשרד הביטחון / משטרה.

תביעות נגד ביטוח לאומי - פגיעה בין בנכות, או תאונת עבודה, אם אדם בדרך לעבודה או בחזרה מהעבודה, הדבר נחשב לתאונת עבודה ולכן קיימת האפשרות לתביעה מול המוסד לביטוח לאומי.

בעל מקצוע - שכרתם את עבודתו של בעל מקצוע והוא גרם נזק או החמיר את הנזק כתוצאה מהפעולה השגויה של בעל המקצוע והוא מסרב או מתחמק מלתקן או לפצות, ניתן לפעול כנגדו בדרך משפטית.

תביעות בגין נזקי רכוש-אם בגין נזק בנכס או ברכב, ניתן לתבוע את חברות הביטוח. תביעות ביטוח הינן תביעות מכוח פוליסה כנגד חברת הביטוח (תביעות סיעוד, ביטוח חיים, ביטוח בריאות ועוד).

תאונות ילדים - פגיעות ילדים מגיל 3 עד 18 בגן או בבית הספר שנגרם בגינן נזק הם זכות לתביעה. פציעות שנגרמו כתוצאה מרשלנות שמי שאמור לשמור על התחזוקה והתקינות, בין אם במקום ציבורי - עירייה או מועצה מקומית / אזורית או קניון ובכלל.

תביעות לשון הרע - שמו הטוב של האדם הוא הנכס החשוב ביותר עבור כל אדם. אם פוגעים בו או מוציאים את דיבתו, לשון הרע יחשב גם ניסיון לפגוע במעמדו, במשלח ידו ובפרנסתו של כל אדם וזה מעמיד מקום לפעול ולהגיש תביעת דיבה.

למעשה, ישנם עוד מקרים ודוגמאות המעמידות זכות להגיש תביעת נזיקין. אתם מוזמנים לעקוב בדף הפייסבוק שלי.

חשוב עוד בשלב ראשוני לפנות לקבלת ייעוץ משפטי, כדי לעמוד על טיב נסיבות המקרה, ולבחון את המקרה. לכל שאלה, התייעצות, אתם מוזמנים לפנות לעו"ד אבי שמואל, 0543030642 או ‏avix74@gmail.com פייסבוק - אביגדור שמואל, עורך דין.

אין הכתוב בטור זה מהווה ייעוץ משפטי בכל מקרה יש חובה לפנות לייעוץ משפטי.



פוסטים קשורים

הצג הכול

רק בגלל הרוח

מאת: מאיר אוחנה מלחמת "חרבות ברזל" שעדיין נושאת את השם הזה, עוטפת את האומה הישראלית באין ספור היבטים. מהנרצחים במעשי הטבח והזוועה מאותה שבת, דרך חטופים שעדיין שם בשבי חמאס וממשיך דרך חללי צה"ל שנופלים

אולי יעניין אתכם...

מה מעניין אתכם לקרוא? 

בחרו קטגוריה

בחרו תגית

bottom of page