top of page

עושים סוף לכביש הדמים 65

השרה מירי רגב בצפון
צילום: מוטי בוהדנה

השרה רגב מוציאה לדרך פרויקט ענק לשדרוג כביש 65 בהיקף של יותר ממיליארד שקלים

 

בשורה גדולה לתושבי הצפון. לאחר שנים של עיכובים, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') *מירי רגב* מוציאה לדרך מיזם ענק לשדרוג בטיחותי ותחבורתי של כביש 65 מצומת דברת ועד צומת גולני בהיקף של 1.1 מיליארד שקלים.

 

השרה רגב אישרה את התקציב הנדרש לשדרוג כביש 65, הנחשב ל"כביש דמים" אשר גבה מחיר יקר בחיי אדם. חלקו הצפוני של הכביש, באורך כ-18 ק"מ מצומת דברת ועד צומת גולני, יזכה לשדרוג בטיחותי ותחבורתי מקיף, בהשקעה של 1.1 מיליארד שקלים. הפרויקט יבוצע באמצעות חברת נתיבי ישראל.

 

למרות שכביש 65 משמש עורק תחבורה מרכזי באזור הצפון ומשרת עשרות יישובים, המקטע הצפוני שלו נותר שנים רבות ככביש חד נתיבי ללא מפרדה, עם צמתים לא מוסדרים וללא מעברי חציה. עקב כך נגרמו בכביש במהלך השנים תאונות רבות, חלק גדול מהן קטלניות, וכן עומסי תנועה אשר פגעו באיכות החיים ובחופש התנועה של תושבי הצפון.

 

למרות פניות רבות של תושבי היישובים הסמוכים לכביש, ובהם כפר תבור, שדמות דבורה, דבוריה, שיבלי ואחרים, ועל אף שהתוכניות להרחבת ושדרוג הכביש הוכנו ואושרו כבר לפני מספר שנים, עד היום לא נמצא התקציב לביצוע הפרויקט.

 

ביוזמת השרה רגב הוקצה בימים אלה התקציב הנדרש והפרויקט נכלל בתוכנית החומש של המשרד. מייד עם אישור תקציב המדינה, ניתן יהיה להתחיל בעבודות, אשר צפויות להסתיים תוך שלוש שנים.

השרה רגב אמרה כי "כביש 65 הוא הכביש הקטלני ביותר בצפון. למרות שהוא עורק חיים ראשי המשרת עשרות אלפי תושבים, זהו כביש צר, מסוכן, מוזנח, חסר תשתיות בטיחות בסיסיות וללא תשתיות דרך מודרניות. בנוסף למחיר היקר בחיי אדם, ההתארכות הבלתי הגיונית של זמני הנסיעה, גורמת לתחושת מצור ומחנק, פוגעת באיכות החיים של תושבי האזור ומונעת צמיחה כלכלית וחברתית.

 

"מזה כעשרים שנה דורשים ראשי הרשויות באזור את שדרוג הכביש, אך ללא הצלחה, עקב העלויות הגבוהות. עם כניסתי לתפקיד החלטתי לשים קץ לקטל בכביש ולקדם לו פתרון בטיחותי. כחלק מחזון המשרד בראשותי, אשר שם דגש על צמצום הפערים בין הפריפריה למרכז, החלטתי להפנות את התקציב הנדרש, למעלה ממיליארד שקלים, לטובת שדרוג המקטע הצפוני של כביש 65, ובכוונתי למצוא תקציבים נוספים לשדרוג שאר חלקי הכביש.

"אני שמחה עבור תושבי הצפון, שבקרוב ייהנו מכביש רחב, נוח ובטוח, ועבור תושבי המרכז, שכעת יוכלו לשקול ברצינות מעבר לצפון, בידיעה שלרשותם עומדת תשתית תנועה מהירה ומודרנית, המקצרת את המרחק בין הפריפריה למרכז."

במסגרת הפרויקט יורחב הכביש מצומת דברת ועד צומת גולני לשני נתיבים בכל כיוון, יבוטלו הרמזורים בשישה צמתים לאורך הכביש (נעורה, דבוריה, שיבלי, כדורי, בית קשת ואילניה) והם יהפכו למחלפים להבטחת זרימת התנועה ללא הפרעה. לאורך הכביש יוסדרו מערכות ניקוז ומעברים חקלאיים, ויבוצעו העתקת תשתיות ופיתוח נופי.


מהנדס בכיר דימה פריצקר, מנהל אגף ביצוע פרויקטים צפון, חטיבת הנדסה ופיתוח בנתיבי ישראל:

"כביש 65 הוא פרויקט חשוב מאוד בחברת נתיבי ישראל הממשיך את פרויקט עוקף עפולה שנמצא בעיצומו. אנחנו ערוכים לצאת לביצוע מיידי לאחר שהשלמנו את כל התכנון, כולל הפקעות והעתקת התשתיות. הפרויקט חולק לשלושה שלבים כך שנוכל לעבוד על שלושתם במקביל. מדובר בציר שידע תאונות רבות, ברובן קטלניות. אנו בטוחים כי הרחבת הכביש, הסדרת התאורה והקמת מפרדה קשיחה, יתרמו להגברת בטיחות הנסיעה של משתמשי הדרך".

ניצן פלג, ראש המועצה האזורית גליל תחתון:

"אנו מנהלים מאבק נחוש במשך שנים רבות על שדרוגו של כביש 65 מגולני עד דברת. זהו כביש הדמים המסוכן ביותר בצפון. אנו כולנו - תושבי הגליל התחתון והמרחב כולו וכן ראשי הרשויות מודים מעומק הלב לשרת התחבורה מירי רגב על שהחליטה לשים את הפריפריה במרכז ומוכיחה כי מובנת לכולם חשיבותן של התשתיות לקידום ההתיישבות בגליל. תודה רבה גם למנכ״ל נת״י מר ניסים פרץ על ההבנה ועל קידום התכנון של מקטע כביש זה".

9 צפיות

אולי יעניין אתכם...

מה מעניין אתכם לקרוא? 

בחרו קטגוריה

בחרו תגית

bottom of page