השלט כתוב על הקיר פשוט לא רואים אותו
בתקופה האחרונה אני מקבלת אין סוף פניות מבעלי עסקים הזועמים על תעריפי אגרות השילוט בעיר, ובצדק הכל יקר בעיר "שיש בה הכל", נכון יש בה הרבה אגרות, מיסים והיטלים, חוץ מזה אין בה כלום.
אגרת שילוט, הינה אגרה המשולמת לרשויות מקומיות עבור תליה של שלטים שתכליתם פרסום בעל אופי מסחרי של עסק, מוצר או שירות. האגרה משולמת עבור כל שלט המופנה למרחב הציבורי, גם אם הוא מותקן על מבנה פרטי.
הסמכות של הרשות המקומית לגבות את אגרת השילוט, מקורה בחוק עזר שילוט אשר כל רשות מקומית מתקינה בשטחה. הוראות חוקי העזר ותעריפי האגרה שונים בכל רשות מקומית.
כלומר- מי שקובע את גובה אגרות השילוט היא העירייה עצמה, וזאת בניגוד להיטלים אחרים כמו ארנונה הנקבעים על ידי משרד הפנים.
והנה תראו זה פלא, אנחנו יותר יקרים מירושלים, חיפה, רחובות, שוהם, תל אביב, נשר, ורק במעט יותר זולים מאריאל.
טבריה לא משופעת בעסקים כרגע, אנחנו צריכים להקל על בעלי העסקים ולא להקשות עליהם, אנחנו מתיימרים להיות עיר תיירות מתקדמת ומתפתחת, אנחנו רוצים שבעלי עסקים יישארו כאן, שרשתות גדולות יבואו, שיזמים יתנו בעיר אמון, ובמקום זה הוועדה הממונה מתעמרת בבעלי העסקים.
תושבים יקרים, אגרת שילוט היא סכום לא משמעותי בהכנסותיה של עייריה, אבל עולם ומלואו לבעל העסק. האגרה מועילה במעט לקופת העיריה אבל מזיקה לכלכלה של העיר, מזיקה לבעלי העסקים שגם ככה נלחמים בשיניים כדי לשרוד, שמתמודדים עם מצוקת חניה, תושבים שמעדיפים שלא לרדת לעיר ולעשות קניות כי הפקחים לא מפסיקים לחלק דוחות, פקקים נוראיים, וחסימות כבישים.
עירייה חייבת להסתכל לעתיד ולחשוב על קידומה ופיתוחה של העיר, זה לא חוכמה לכסות גירעון על פי התרגיל הראשון בספר- מגבייה מסיבית של אגרות ודוחות מתושבים ובעלי עסקים.
כשאנחנו רואים את עבודתה הקוסמטית של הוועדה, ומוחאים כפיים, ובהחלט יש על מה, יש אבל גדול, והוא העדר ראייה אסטרטגית, ובנושא הזה ראיה אסטרטגית פירושה סיוע לבעלי העסקים להתפתח ולהישאר קיימים.
כי ככל שעסק עובד מתפתח וצומח הוא מספק מקומות תעסוקה שכל כך חסרים לנו, עסק חזק מקדם תיירות, מסעדות, בתי קפה, חנויות ססגוניות הם הפנים של עיר תיירות, תמהיל וגיוון העסקים מושך תיירות פנים, כך שאורחים שמגיעים לעיר יהנו מכל מה שעיר תיירות ובעצם כל עיר מתפתחת חייבת להציע.
אנחנו חייבים לסייע לעסקים, ולתת להם הטבות כדי שיצמחו יפרחו ויגדלו וימשכו עסקים אחרים, כי בעל עסק שמרוויח בסופו של יום יגרום לכך שעסקים אחרים ירצו גם הם, ובכך נגדיל את כמות העסקים המקומיים.
שלטים עסקיים הם חלק מחזות העיר, יש להם חלק אינטגרלי ממיתוגה ועיצובה כעיר תיירות מזמינה.
אני מצפה מיו"ר הוועדה הממונה להיות קשוב לבעלי העסקים ולהפחית מגובה אגרת השילוט.
ועצה ידידותית, במקום להטיל עוד ועוד היטלים אגרות ודוחות, עליך לפעול מול משרדי הממשלה להבאת תקציבים גדולים, לפעול מול יזמים פרטיים ולעודד אותם לבוא להשקיע בעיר, להביא מפעלים, הייטק ושוק ההון, לפעול להבאת מלונות חדשים כיאה לעיר תיירות, לפעול להבאת רשתות גדולות שיבואו ויאמינו בעיר ובעתידה.
#שניאילוז #בחירותלרשויותהמקומיות2023 #מתמודדתלראשותהעירטבריה #תעריףשילוטטבריה #עירייתטבריה #בחירות2023לראשותהעיר
פוסטים קשורים
הצג הכולמאת: מאיר אוחנה מלחמת "חרבות ברזל" שעדיין נושאת את השם הזה, עוטפת את האומה הישראלית באין ספור היבטים. מהנרצחים במעשי הטבח והזוועה מאותה...