חדשות הצפון

6 ינו 20222 דקות

קנס 12 אלף שקל לבעל סירת סקי בכנרת

קנס 12 אלף שקלים הושט על בעל סירת מנוע שהשיט אותה בחוף רחצה בכינרת.

עו"ד גלעד ראש, התובע המשפטי החדש של איגוד ערים כינרת החליט ביחד עם בכירי האיגוד להילחם מלחמת חורמה בתופעה המסוכנת המתרחשת בחופי הכנרת.

תמונת אילוסטרציה

ביהמ"ש דחה את טענותיו של בעל סירה ש' וקבע כי אם יבצע את אותה העבירה בשנתיים הקרובות יחויב ב-15 אלף שקל נוספים לקנס של ה-12,000 שקלים.

הכלים והאמצעים העומדים לצד פקחי האיגוד להנצחת אירועים אסורים עפ"י חוק הם רחבים ומקצועיים והם מסייעים לתובע בהליך בבית משפט. היות והחלטת איגוד ערים כינרת היא להילחם בתופעת בעלי סירות המנוע שנכנסים לחופי מתרחצים בכינרת החל במבצע מעקבים מצולמים.

בחודש הקרוב יוגשו 30 כתבי אישום נגד בעלי סירות באשמה שהפרו במהלך השנתיים האחרונות את חוקי השיט בכינרת, האוסרים כניסה של סירת מנוע לתחום 300 מטר מחוף מוכרז למתרחצים, גם לא בנסיעה איטית וזהירה. בעבר היו מספר אסונות כאשר סירות פגעו במתרחצים.

בינתיים, איגוד ערים כינרת קיבל רוח גבית מגזר דין תקדימי שניתן לפני מספר ימים על ידי השופט יריב נבון מבית משפט השלום בטבריה, אשר קנס את ש', בעל סירה שצולם על ידי פקחי איגוד ערים כינרת שט בין מתרחצים, ב-12 אלף שקל. כמו כן, אם יבצע במהלך השנתיים הקרובות עבירה נוספת הוא יחויב ב-15 אלף שקל נוספים.

בית המשפט קיבל באופן גורף את עמדת נציג היועץ המשפטי לממשלה מטעם איגוד ערים כינרת, עו"ד גלעד ראש, וקבע כי "מהסרטון שהוצג בפני עולה תמונה ברורה שש' משיט את הסירה שלו בתוך תחום 300 המטרים בניגוד לחוק ואף סיכן את המתרחצים במקום". עוד נאמר בגזר הדין: "זכורים מקרים רבים בהם כלי שיט, כדוגמת כלי השיט של ש', פגעו במתרחצים".

בית המשפט הדגיש כי ש' האשים לאורך כל המשפט את איגוד ערים כנרת במקום לבחון את התנהגותו העבריינית וסיכון המתרחצים מצדו. למעשה, אחד השיקולים לעונש שנקבע היה היעדר כל הפנמה מצידו של ש' בנוגע לחומרת מעשיו, מה שמלמד שהוא עלול לבצע את אותן עבירות שוב.

יש לציין כי ש' לא ניראה בסרטון שצולם על ידי פקחי איגוד ערים הכינרת משתולל עם הסירה שלו או שט במהירות רבה, אבל בית המשפט הדגיש כי "האפשרות לפיה אחד המתרחצים יוציא ראשו מן המים לאחר צלילה ייפגע מסירת המנוע של ש', אינה דמיונית".

על ש' הוטל קנס של 3,200 שקל בשל שייט לא חוקי במים, אבל הוא החליט לא לשלם את הקנס ובחר להישפט ולנהל משפט הוכחות ארוך. הוא אף הביא לבית המשפט שני מומחים מטעמו, מהנדס ומומחה לשיט. טענתו הייתה כי החוף בו שט אינו חוף מוכרז וכי הסירה בכל מקרה לא שטה מכוח המנוע אלא נסחפה. כל הטענות האלו נדחו ובית המשפט גם דחה את חוות הדעת של שני המומחים, מטעמו של ש'.

במהלך הטיעונים לעונש התברר כי לש' יש 63 הרשעות קודמות בעבירות תעבורה על הכביש. פרקליטו של ש' טען כי ש' הוא הבעלים של חברה עם 40 כלי רכב וחלק גדול מהדו"חות תנועה המיוחסים לו הם על שמו כי לא תמיד הוא המצליח להסב את הדו"חות על שם הנהגים שביצעו את העבירה עצמה.

התובע בתיק, עו"ד גלעד ראש, מי שהיה תובע משטרתי בעברו והוא נחשב למומחה בתחום העבירות הפליליות אמר: "בית המשפט אמר את דברו בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים. צעד חשוב ביצירת הרתעה והטמעת תרבות התנהגות אשר תמגר תופעות מעין אלו עוד אמר כי יש בכוונתי להגדיל את אמצעי האכיפה כמו גם את גובהה הקנסות לעבריינים בכנרת".

צפו בסרטון עליו הורשע ש'.

    3