מכתבים למערכת

13 מאי 20222 דקות

עירייה הזויה ועיר הוזה

עודכן ב: 20 מאי 2022

כתושב העיר אני מאמין שליו"ר הוועדה הממונה ולחברי הוועדה יש כוונות כנות להוציא את טבריה מהתהום ולא רק מהגירעונות הכספיים, אבל במצב בו אין משמעת והעובד שבקצה לא רואה ממטר (בעגת העם) את הממונים עליו, לעולם לא נראה את העיר האהובה שלנו מרימה את הראש מעל פני המים וחבל מאוד שזה המצב.

הנה לכם דוגמא אחת, בחודש דצמבר 2021 הודעתי למוקד העירוני על נזילה חוזרת בצנרת ההשקיה שבגינה הציבורית בכניסה לשכונת מיכאל-אנג'לו. אחרי כשבועיים שלא תוקנה הנזילה שוב שלחתי הודעה למוקד העירוני ואחרי מספר שעות קיבלתי הודעה "שלום, המחלקה ציינה שטופל" על אף שהנזילה לא תוקנה.

למחרת שלחתי תמונה עדכנית של הנזילה ומהר מאוד קיבלתי תשובה "הועבר לטיפול המחלקה". לאחר ימים ארוכים ששוב הנזילה לא תוקנה, החלטתי לכתוב על כך במדור הנוכחי, והנה הפלא ופלא בבוקר יום ראשון שאחרי הפרסום בעיתון חיש מהר הגיעו ותיקנו את הנזילה, אז חשבתי לעצמי שהוסקו המסקנות המתבקשות.

אלא שמספר חודשים לאחר מכן הבנתי שאני כנראה נאיבי מידי כי בתחילת חודש אפריל האחרון שוב חזרה הנזילה על עצמה ושוב צילמתי ושלחתי למוקד העירוני ואחרי שלושה ימים שהנזילה לא תוקנה עדכנתי את המוקד כי הנזילה מתעצמת, אך הנזילה לא תוקנה גם אחרי שבוע וחצי נוספים ושוב הודעתי למוקד העירוני.

שלושה ימים לאחר מכן קיבלתי הודעה "פנייתך 2022040878 בנושא פריצת/נזילת מים בטפטפות וצינורי השקיה טופלה" (השגיאה מופיעה בהודעה המקורית), אלא ששוב מדובר בהודעה כוזבת או ליתר דיוק בדיווח כוזב של עובדי העירייה. לאחר שלושה ימים נוספים שהנזילה לא תוקנה, שוב הודעתי למוקד העירוני וחוזר חלילה. בשורה התחתונה עד מועד כתיבת שורות אלה הנזילה לא תוקנה כי זה לא יוצא מהכיס הפרטי של אותו עובד שמוסר הודעות כוזבות, אז למי אכפת?

אז אני פונה דרך העיתון לאותו עובד לא אכפתי, גם אם לא מתחשק לך לתקן את הנזילה, לפחות תסגור את הברז, שהרי כך או כך המים לא מגיעים לצמחים, אז לפחות תמזער את הנזק.

והנה לכם עוד דוגמא, לפני מספר חודשים הודעתי מספר פעמים למוקד העירוני כי בבית הספר "עמל במעלה" משאירים כיתות לימוד דולקות 24/7 כולל שבתות, חגים וחופשות. למצער גם הודעותיי אלה נפלו על אוזניים ערלות והאורות בבית הספר המשיכו לדלוק לילות שלמים, סביר להניח שגם המזגנים. 

לפני כשלושה חודשים כתבתי על כך במדור הנוכחי ושוב הפלא ופלא האורות חדלו לדלוק בלילות ובזה ראיתי סוף פסוק. אלא שגם אז מהר מאוד הבנתי שהתבדיתי כי ההתמדה בכיבוי האורות בבית הספר שרדה רק מספר שבועות בודדים ובחודשיים האחרונים האורות וכנראה גם המזגנים בבית הספר "עמל במעלה" שוב דולקים 24/7 וכל מי שעובר ברחוב בר כוכבא ומעיף מבט ימינה לבית הספר יכול לראות את המחזה המתואר.

אלה רק שתי דוגמאות לסיבה שאנו רואים בתוך העיר לא מעט הזנחה וונדליזם, כי כאשר תושב מתקשר למוקד לדווח על מפגע ובסופו של יום מבין שלא נעשה דבר עם הדיווח שלו, הוא כבר לא יתקשר פעם שניה לדווח על אותו מפגע וגם כשיפגוש תקלות ומפגעים אחרים, הוא לא יתאמץ שוב לחייג 106 ולבזבז את זמנו היקר.

השכל הישר לא יכול להבין את הזלזול וחוסר האכפתיות של אותם עובדי עירייה שהכל עובר לידם. ובכלל אני לא מבין מדוע בעיריית טבריה אין מנגנון עם לוחות זמנים סדורים לטיפול במטרדים/ליקויים ומעקב צמוד כולל צילום אחרי כל תיקון?

לתשומת ליבם של בכירי העירייה מתוך תקווה שהפעם יופקו הלקחים המתבקשים והתושבים יזכו למענה יעיל ומהיר על כל פניה.

שבת שלום, י.מ. תושב שכואב את מצב העיר

    13