חדשות הצפון

22 אוק 20222 דקות

לידה בהפתעה

מור עליה הגיעה לחופשה בצפון לכבוד יום הולדת 30, ההפתעה שלא ציפתה לה הייתה לידת בנה, בשבוע 35+2. "הגענו לחופשה ולא חשבנו לרגע שזה מה שיקרה, היו לנו תכנונים אחרים ולתינוק היו תכנונים משלו, אנחנו כמובן שמחים, מאושרים ומופתעים".

מור עליה, תושבת חולון, הגיעה עם בעלה לחופשה בצפון לרגל יום הולדתה ה-30. להפתעתם הרבה החופשה הסתיימה בלידה, בערב חג סוכות. "הגענו למלון בעין גב ביום שישי בצהרים, לחופשה לפני לידה. בשבת לקראת הצהרים התחלתי להרגיש כאבים, לא התייחסתי לכאבים כי במהלך ההיריון סבלתי מצירים מדומים כאלה, והגענו לבי"ח מספר פעמים ובסוף שוחררתי הביתה. אמרתי לבעלי, 'אדם אנחנו נמשיך ליהנות ולא ניתן לזה להפריע לנו בחופשה'. בשעה 19:00 בערב יצאנו לארוחת ערב במסעדה ואני עדיין הייתי עם כאבים."

ביום ראשון (16.11.22), לקראת 4:00 לפנות בוקר, כשראתה שהצירים מתחזקים והחלו להיות תכופים יותר, מור ביקשה מבעלה להזעיק אמבולנס, "זה הרגע שהבנתי שזה אמיתי, שהלידה מתחילה ושלא מדובר בכאבים שאני מכירה". פראמדיקים של מד"א שהגיעו למלון, החלו ליילד את מור ובשעה 5:57 הגיח התינוק לאוויר העולם בעודם באמבולנס בדרכם לאגף לאם ולילוד של המרכז הרפואי פדה פוריה.

מור סיפרה שתאריך יום ההולדת של התינוק יצא יום לפני יום ההולדת שלה. למרות שהלידה הגיעה מוקדם מהמתוכנן (שבוע 35+2) היא מאושרת מהמתנה שקיבלה ליום ההולדת, "קיבלתי את המתנה הכי טובה שיכולתי לבקש אי פעם".

רעות זלצר, המיילדת, סיפרה, "ברגע שצוות מד"א הזעיק אותנו, יצאנו צוות של שלוש מיילדות ורופא ממחלקת ילודים החוצה לאמבולנס, לקבל את היולדת והתינוק. לאחר שווידאנו שהכל בסדר, העברנו את האמא לחדר הלידה להוצאת השלייה ולהמשך טיפול של צוות חדר לידה, והתינוק הועבר לטיפול המסור של הצוות בפגייה".

רעות זלצר, מיילדת: "ברגע שצוות מד"א הזעיק אותנו, יצאנו צוות של שלוש מיילדות ורופא ממחלקת ילודים החוצה לאמבולנס, לקבל את היולדת והתינוק

מור סיכמה "ברגע שהגענו למיון יולדות הרגשתי שאני בידיים טובות, צוות שלם עטף אותי ודאג לי, העלו אותי למחלקת יולדות ושם עשו לי קבלת פנים חמה, ולחשוב שהתלבטתי באיזה בי"ח במרכז ללדת...". אדם, בן זוגה סיכם את החוויה, "הגענו לחופשה, לא חשבנו לרגע שזה מה שיקרה. אבל לתינוק היו תכנונים משלו, אנחנו כמובן שמחים, מאושרים ומופתעים".

#מחלקתיולדותפוריה #לידהבאמבולנס #מרכזרפואיפדהפוריה

    8