חדשות הצפון

4 פבר 20232 דקות

במיזם מרגש לשמירה על חייהם של אזרחים ותיקים ובודדים

תאגיד המים והביוב "מי רקת טבריה" ו"איחוד הצלה" יצאו למיזם חדש ומשותף. ובמה דברים אמורים.

יוסי אוקנין: זה נכון ש-95% מהמקרים הם קריאות שווא אבל מספיק שקריאה אחת תציל חיים וכאילו הצלנו עולם ומלואו"

מערכת המחשוב של תאגיד 'מי רקת' תעקוב אחר צריכת המים בבתים של תושבים בודדים בעלי פוטנציאל סיכון לחלילה מקרה. במידה ולא תירשם בביתם צריכת מים לאורך כ-15 שעות, יוזעקו למקום כוננים של 'איחוד הצלה' לבצע בדיקה לשלומו של הדייר.

מנכ"ל מי רקת שאול דוד

מים זה חיים: תאגיד המים "מי רקת" טבריה ו'איחוד הצלה' בטבריה השיקו לאחרונה מיזם מרגש במסגרתו תאגיד המים עוקב אחרי צריכת המים של אזרחים העונים על ההגדרה "עריריים" רובם ותיקים בודדים בעלי פוטנציאל לסיכון. במידה ולא נמצאה בביתם צריכת מים למעלה מ-15 שעות, מעביר התאגיד את הממצאים בצורה דיסקרטית לרפרנט מטעם איחוד והצלה טבריה שדואגים להוציא באופן מידי ניידת לביתו של התושב שם הם מבצעים בדיקה לשלומו של התושב בטרם יהיה מאוחר.

במסגרת המיזם אותרו לפי שעה כ-200 תושבים שענו להגדרה של עריריים (ללא משפחה) או כאלה שחיים בגפם ובני משפחתם אינם מתגוררים בטבריה או בקרבת מקום כדי לסייע בעזרם בעת הצורך. בתאגיד המים "מי רקת" החלו לעקוב על בסיס יומי אחר נתוני צריכת המים של אותן משפחות כדי שיהיה מענה מהיר במידה ויהיה אירוע כלשהו שמצריך סיוע.

יוסי אוקנין, חבר מועצת העיר טבריה לשעבר, וראש סניף טבריה וסובב כנרת באיחוד הצלה, הפרויקט שהחל לאחרונה כבר רשם הצלחה: "בימים האחרונים קיבלו כונני 'איחוד הצלה' קריאה והגיעו לביתו של אזרח וותיק שנפל בחדר המקלחת. הכוננים העניקו לו טיפול מידי ולא מן הנמנע שהצילו את חייו" אמר אוקנין והוסיף: "המיזם הזה מרגש מאין כמותו ונותן סיפוק אדיר. זה נכון ש-95% מהמקרים הם קריאות שווא אבל מספיק שקריאה אחת תציל חיים וכאילו הצלנו עולם ומלואו".

מנכ"ל תאגיד מי רקת, שאול דוד, אמר: "אנו גאים להיות חלק מפרויקט ייחודי שכזה. מדובר במיזם קהילתי במסגרתו ישנה חשיבה מחוץ לקופסא ושימוש בנתונים מתוך מערכות קיימות. שיתוף הפעולה עם 'איחוד הצלה' כבר מוכיח את עצמו ולבטח יביא להצלת חיים של תושבים בודדים ועריריים".

#מירקת #שאולדוד #איחודהצלהטבריה #אזרחיםותיקים #משרדהרווחה #יוסיאוקנין

    113