חיים חליוה

13 מאי 20222 דקות

פוליטריקים קטנים

עודכן ב: 28 מאי 2022

פעם היה מושג שאומר "כל פוליטיקאי קטן ומושתן חולם על עיתון גדול" היום לכל פוליטריק קטן ורדוד יש המון מדיות ואמצעים לקשקש בזנב ולחבר אותיות למילים נבובות.

צפיתי בדברי הפקיד הממשלתי מטעם משרד הפנים בטבריה, יו"ר הוועדה, בועז יוסף, בהופעתו בוועדת הכלכלה. מי שלא מכיר כל מה שמסתתר מאחורי הדברים והמעשים חושב שהנה נמצא צדיק בסדום, וליתר דיוק בטבריה.

הפקיד הממשלתי מונה לתפקיד ממונה מחוז במשרד הפנים, ע"י אריה דרעי, אריה דרעי כזכור רק לפני שנה היה השר הממונה על נגב צפון. יו"ר הוועדה בועז יוסף, לא הוציאה מילה בגנותו של אריה דרעי פטרונו בזמן אמת. אך לפני כשנה בלבד.

הנה עכשיו, פיו מפיק מרגליות וביקורת על השר הממונה על נגב גליל, פורר. כידוע, הוא שר מטעמו של ליברמן. זוכרים, ליברמן לא אוהב חרדים. ספר את האמת בועז, למה עכשיו ולא אז? הנה כי כן, החלת לשחק פוליטיקה בגרוש, זולה ומביישת כמנהיגי העיר לדורותיהם, ממלמדיך השכלת. אל מה היא, הגם שדבריך לא באמת משקפים את האמת. נראה לי שכל מה שאתה רוצה להגיד זה שאריה דרעי טוב יותר בתפקיד נגב גליל?! אם כן, אז למה אריה דרעי ואתה לא עשיתם בתקופתכם דבר וחצי דבר? למה עכשיו לקשקש בוועדה כזו או אחרת? למה כי תלין עכשיו לפתע...

תספר לנו הציבור היכן ה"אמת" שבפיך על ההשקעה בחינוך, וכיצד היא מתבטאת במספרים שבתקציב... למנהלי בתי הספר אין כסף לחומרי ניקוי שלא נדבר על תשלום עבור שעות הוראה למורים. אז למה לספר סיפורים לחברי וועדת הכלכלה ולציבור האנשים שלא בדיוק יכולים לבדוק את אמיתות דבריך.

לומר שאנחנו משקיעים בחינוך ורון חולדאי זוכה בבני הנוער המוצלחים שלנו. זו סיסמא נבובה וחלולה. כל הדיוט בטבריה יודע שאחוז המצליחים בבגרויות בטבריה הוא בצניחה חופשית. זאת, לאחר הסינונים המלאכותיים טרום הגשה לבגרויות שעושים ברשות. אחוזי ההצלחה בבגרויות הם פיקציה של הסינונים ותלמידי החוץ שמגיעים לאולפנית ומעלים את הרף. הם אלו שמשנים את התמונה לכאורה לאחוזי ההצלחה בבגרויות. אז אתה פתאום מספר סיפורי סיפורים שהרשות המקומית משקיעה בחינוך ורון חולדי זוכה?! נו באמת.

שמעתי חכם אחד מבין חברי הוועדה שענה לך במהלך הדיון בוועדה "אתה פקיד ממשלתי שנשלח בשם הממשלה אתה לא יכול לבקר את השר כך". ואתה יודע הוא צודק!

אלא אם כן, שרת הפנים, איילת שקד, רוצה לחבל בקואליציה? מה שלא נראה לי ואני גם לא מאמין. אבל אם היא לא רוצה לחבל בקואליציה באמת הכיצד לא העמידה אותך על מקומך במכתב או בהתבטאות?

אם היה אומר את הדברים שאמרת בוועדת הכלכלה או הכספים ראש עיר נבחר, אכן יש מקום לדברים שכאלו להיאמר.

יתרה מזו, אם היו עולים לירושלים לוועדת הכלכלה, ראש עיריית טבריה הנבחר כחוק, ראש המועצה בעמק הירדן, ראש המועצה בגליל התחתון, ראש עיריית צפת וקרית שמונה ומעלים את בקשתך כגוף אחד זה היה רציני ואף מחייב התייחסות של ממשלת ישראל.

הופעתך נראתה כמו פוליטיקה זולה בגרוש, פוליטריק קטן וכנראה אינטרסנט המנסה לייצר תקשורת יש מאין, כזה שמשחק במגרש המשחקים של הגדולים, ונראה כמו אותו הילד שמביא לשחקנים את הכדור כשהוא יוצא מגבולות המגרש.

למעשה אני רואה את הניסיון שלך להיות בסדר עם תושבי טבריה, עמק הירדן ובמיוחד תושבי הגליל התחתון המקום אליו אתה שואף וחותר להתמודד לתפקיד ראש מועצת הגליל התחתון. 

על כך יאמר ונאמר על מנהיגי העיר טבריה ובכיריה בעבר, שהם היו ויישארו מעצמה פוליטריקית רדודה ובזויה שאינה מועילה לאיש ולטבריה בפרט כלל.

#טבריה #בועזיוסף #חדשותהצפון #עירייתטבריה

41