top of page

"תחבורה לפני הכל"

לא פעם כתבתי שמנועי צמיחה מגיעים בדרך כלל מהשקעה בתשתיות ולא בכדי טבריה לא צומחת כבר 30 שנה. כתבתי על הרכבת והרכבל ועל התחבורה הציבורית אבל לא הצגתי את החזון האמתי בתחום התחבורה באופן מלא ושלם.

ומקור גיוס אחרון, אותו אני מביא מניסיוני האישי בפרויקטים להם אני שותף מעבר לים הוא הבנק העולמי"

אני כבר שומע ורואי בעיני רוחי את המצקצקים, את חסרי האמונה ובעיקר את אלה שלא מכירים את המילה חזון. אף על פי שאני משתדל להפיח רוח חדשה בתושבי העיר ולהטמיע בהם קצת יותר אמון בהנהגה החדשה שתהיה פה, יש כאלה שכבר התייאשו לגמרי ומנסים הם לייאש גם את האחרים. אני מצהיר שלא ניפול לאותו בור שחור מלא מרירות ונטול תקווה. אציג לפניכם את החזון שלי בתחום התחבורה וכל שאני מבקש זה מעט אמון ותקווה.


בכוונתי להקים מוקד תחבורה ציבורי שייבנה באזור ביג פורייה ולתוכו ומתוכו יתנקזו ויצאו המסיעים על כל מגוונם.

אל מוקד התחבורה יגיעו כל קווי האוטובוסים אשר מגיעים מחוץ לעיר ושם תסתיים נסיעתם. אוטובוס בין עירוני לא ייכנס למרכז העיר ובכך נביא לצמצום משמעותי של כלי תחבורה ועל הדרך נצמצם את זיהום האוויר. ממוקד התחבורה יצאו אוטובוסים או ליתר הדיוק מיניבוסים שיסתובבו בין התחנות ברחבי העיר.

בנוסף, נפעל להקמת פרויקט הרכבל שגם הוא יהיה במסגרת מוקד התחבורה ותחנתו הראשונה תהיה מגדל המים בתפר שבין שיכון ג' ושיכון ד'. משם ירד הרכבל לארבע או חמש תחנות עצירה ויסיים במרכז העיר. הרכבל ישמש לתחבורה מהירה, יעילה, חסכונית מאוד וכמוצר נלווה ישמש גם כאטרקציה תיירותית.


כמו כן, מבחינתי כראש עיר, גולת הכותרת המשמעותית ביותר תהיה הרכבת הבין עירונית. גם זאת תצא ממוקד התחבורה אל העיר חיפה וממנה ובנוסף בכוונתי להתחבר באמצעות הרכבת גם לעיר צפונית נוספת שטרם הוחלט עליה.


כולכם שואלים בוודאי מאיפה הכסף. התשובה שלי לכל מי ששואל אותי על מימון הפרויקט היא גיוס כסף בארבע זירות, באמצעות המיסים שמשלמים התושבים וכולכם משלמים המון ומקבלים כמעט כלום בתמורה. המקור השני, משרד התחבורה שבכל הצניעות אני מודה שהייתי חלק מגיוס הכסף בשיתוף חברת יפה נוף שהמשרד העניק חצי מיליארד ₪ לטובת הפרויקט ע"י שר התחבורה דאז מר ישראל כץ. המקור השלישי למימון הוא קולות קוראים שמפרסמת ממשלת ישראל במהלך השנה ובכל שנותיי לא שמעתי ולו פעם אחת שראש עיר גייס כסף באמצעי הזה. מדובר על מיליונים "המונחים" על הרצפה ואף אחד לא השכיל לאסוף אותם לכאורה.


ומקור גיוס אחרון, אותו אני מביא מניסיוני האישי בפרויקטים להם אני שותף מעבר לים הוא הבנק העולמי. כפי שחלק מהציבור יודע, את דרכי התחלתי בתחום ההנדסה והתשתיות והיום אני חלק מקבוצה של בעלי מקצוע שאיחדו כוחות ומבצעים פרויקטים משלב התכנון ועד סיום הסלילה ופתיחת הכביש. כזה סיימנו לאחרונה במדינת וייטנאם ולשם כך הוקצו מיליארדים ע"י הבנק העולמי למי שעומד בקריטריונים. לאחרונה התבשרתי כי פרויקט דומה יתכן בעיר בוקרשט ברומניה וכבר החל משא ומתן בין ראשי העיר של בוקרשט, נציגי הבנק העולמי וקבוצת י.ו.נ.ה ייעוץ וניהול הנדסי.

על כל התכנון הנ"ל בכוונתי להתחיל בסלילת שני הכבישים המחברים את שכונת טבריה המושבה וחיבור לכביש 348 דרך אריאל שרון לרחוב אחד העם (גילוי נאות, פרויקט שתוכנן עוד בטרם החלטתי להתמודד ואמור להתחיל בתקופה הקרובה).


כל אלה יצעידו את העיר ברשותי עשרות שנים קדימה, יקדמו תיירות, יזניקו את התעסוקה ויעניקו לצעירים אפשרויות מגוונות לבוד בעיר או מחוצה לה, להביא מפעלים עתירי ידע ולהביא אוכלוסייה צעירה וחדשה כפי שקורה בערי הפריפריה בדרום. אז הצטרפו אליי, אחד משלכם למען כולכם ויחד נצעיד את העיר קדימה.


שלכם, מאיר אלמקייס מועמד לראשות העיר טבריה שבת שלום. ELMAKIYAS.LAWYER@GMAIL.COM



פוסטים קשורים

הצג הכול

רק בגלל הרוח

מאת: מאיר אוחנה מלחמת "חרבות ברזל" שעדיין נושאת את השם הזה, עוטפת את האומה הישראלית באין ספור היבטים. מהנרצחים במעשי הטבח והזוועה מאותה שבת, דרך חטופים שעדיין שם בשבי חמאס וממשיך דרך חללי צה"ל שנופלים