top of page

פריחת החלמונית ברמת הגולן

ברשות ניקוז ונחלים כינרת ממליצים על טיול אל 'מבשרות הסתיו' - פריחת החלמונית והסתוונית

סתוונית התשבץ וחלמונית ברכס בשנית- צילום: יעל סלע רשות ניקוז ונחלים כינרת


ברכס בשנית בגולן. מזג האוויר קריר יותר ומתאים לטיולים בחיק הטבע. כדאי לנצל את העונה הקצרה ולמהר לפגוש בפריחת הגיאופטים - צמחי הפקעות, המגיחים מהאדמה ומבשרים לנו על שינויי מזג האוויר. החצב הקדים את כולם וכבר פורח מאמצע אוגוסט, עמודי הפריחה המרשימים שלו נפוצים ומייפים את כל הארץ. עכשיו הגיע תורן של החלמונית והסתוונית.


יעל סלע, מנהלת אגף חינוך, קהילה והסברה ברשות ניקוז ונחלים כינרת אומרת:

"הטיול מאוד מומלץ, בוודאי במזג האוויר הנהדר במרומי רכס בשנית, שם פורחות זו לצד זו החלמונית הגדולה וסתווניות תשבץ, שני מיני גיאופיטים נדירים (צמחים בעלי בצל ופקעת), מהמרשימים שבפרחי ארצנו ולמרות גודלם הקטן, הם זוהרים ביופיים: החלמונית בפריחה צהובה עזה הדומה לחלמון ומכאן השם וסתוונית התשבץ, מין נדיר של סתווניות, הצומח בישראל על תלי געש בודדים בגולן. צבעה ורוד עז ועל גבי עלי הכותרת שלה מצוירת דוגמת משבצות מכאן שמה. צבעי הצהוב והסגול על רקע האדמה החרבה של הקיץ וסלעי הבזלת הכהים, יוצרים אסתטיקה נהדרת ומרעננת. הפריחה קצרה, אל תפספסו".


אחד ממאפייני הפריחה של החלמונית הוא ההופעה ב"כתמים", כלומר למרות נדירותן של החלמוניות, הפריחה מופיעה בנקודות מאוד מסוימות וקבועות. אחת מנקודות הפריחה המפורסמות של החלמונית היא רכס בשנית בגולן.


מועדי הפריחה לכל "כתם" פריחה של חלמוניות שונה, ברכס בשנית הן פורחות במהלך חודש אוקטובר. את הראשונות אפשר לפגוש כבר עכשיו ואת האחרונות בסופו. עוד המלצות לטיולים בנחלים ובאזור הכינרת באתר רשות ניקוז ונחלים כינרת


אולי יעניין אתכם...

מה מעניין אתכם לקרוא? 

בחרו קטגוריה

בחרו תגית

bottom of page