אימון אישי / עסקי>כיצד בונים מסר שיווקי נכון שמוכר? כיצד מספרים סיפור מעניין שימשוך לקוחות? וכיצד נעשה זאת בלי להוציא הרבה כסף?>

כוכב הצפון | גיליון 2180 | 28.3.15

‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏

למסר השיווקי יש חשיבות רבה בגיבוש אסטרטגיה, נראות מקצועית, משיכת תשומת לב, חסכון בזמן, יצירת עניין ועוד. והכי חשוב, מסר שיווקי ברור הוא מסר שיווקי שימשוך את הלקוחות אליכם ויגביר את המכירות.

להלן  7 טיפים לעיצוב המסר השיווקי שלכם  מעת רותק'ה נוי-שפירא, בעלת סטודיו רותקה לעיצוב ומיתוג. בוגרת  תואר MA בעיצוב מ - LONDON COLLEGE OF PRINTING  מרצה במעוף בקורס עיצוב מוכר.

שמרו על הלוגו שלכם. הלוגו הוא אחד הנכסים של העסק! הלוגו מייצג אותנו, מספר את הסיפור שלנו ומעביר מסרים רבים. למרות ההשקעה הגדולה, וההבנה שהלוגו מאוד חשוב נראה כי בעלי עסקים הורסים את הלוגו כאשר משלבים אותו בתמונה, במיוחד כאשר משנים את הפרופורציה שלו בזמן הקטנה או הגדלה. כאשר הלוגו מאבד את הפרופורציה שלו עובר מסר חד משמעי ללקוח. יש כאן עסק לא רציני. לא מקצועי!

חוסכים בזמן - מעצבים חכם. זה קורה המון, יושבים לעשות מודעה לפייסבוק ומבלי לשים לב, עוברות 3 שעות ועדיין אין מודעה. אז הנה טיפ - לפני שמתחילים לעצב - שואלים 4 שאלות. 1. מה אני רוצה להגיד? 2. למי אני רוצה להגיד? 3. מה אני רוצה שיקרה? 4. מה אני מבקש מהלקוח?

כותבים את הטקסט, מוצאים את התמונה שתעשה וואוו, מציירים על דף - סקיצה מהירה. ורק אחר כך נכנסים למחשב ומובטח לכם גם חסכון של זמן וגם מסר מוצלח יותר.

תנו לי אוויר! - כיצד לעזור ללקוח להבין את המסר שלכם מבלי מסכת חמצן? תארו לכם מצב שאתם נכנסים לחדר אבל במקום ללכת במרכז החדר, אתם נצמדים לאחד הקירות. כך נראית מודעה שהטקסט מוצמד לשוליים של הדף.  צפוף צפוף ללא אוויר.

שוליים = אויר, הם אלו העוזרים ללקוח לקרוא את המסר שלכם בנוחות. ללא מאמץ. אז תנו ללקוח קצת אויר.

אפקט הטאפט. מודעה משעממת = מסר משעמם, אנחנו כמובן לא רוצים לשעמם את הלקוח שלנו. כיצד עיצוב משפיע על שעמום? כאשר אנחנו מעצבים ולא יוצרים היררכיה. כמובן שהיררכיה קשורה לתוכן הדברים. כותרת, כותרת משנה. חשוב וחשוב פחות.

אם מעצבים עם גודל פונט זהה בכל המודעה נוצר אפקט שאני קוראת לו אפקט ה״טאפט״.

טאפט הוא מצוין לעיצוב הבית, אך ממש לא בעיצוב מודעה!

זה לא ניתוח לב פתוח. אחד האתגרים של בעלי/ות עסקים היא הגישה שלהם לעיצוב, הם חוששים לנסות. מה יקרה אם זה לא יהיה מושלם? אז התשובה לכך היא, שאין מושלם. עושים מתנסים, מעצבים, טועים מתקנים וכל הזמן ממשיכים להשתפר.

לעצב בגודל הנכון. כאשר מעצבים, או נותנים למישהו אחר לעצב עבורכם, חשוב מאוד לדעת את הגודל של העיצוב. נשמע ברור נכון? אז לא תמיד. בפייסבוק למשל יש גדלים שונים - למודעה, לפרסום ממומן, לבאנר הראשי של הדף העסקי. וכדי שזה יהיה מסובך יותר, פייסבוק משנים לעיתים די קרובות את הפורמט האידיאלי. מה קורה אם לא מעצבים בגודל הנכון? המודעה יכולה להיחתך, ניצול לא יעיל של המקום, או טשטוש של המודעה. כאשר אנחנו מעצבים לפייסבוק אנחנו מודדים את גודל המודעה בפיקסלים. גודל התמונה הראשית בדף העסקי בפייסבוק למשל הוא 851/315 פיקסלים. (ידעתם את זה?)

גופנים. מה? אחד המרכיבים המשמעותיים ביותר בעיצוב המסר, אחרי התוכן, הוא בחירת הפונט או בשמו העברי - גופן. הגופנים מותקנים במחשב שלכם. ניתן לקנות גופנים, ניתן להוריד גופנים חינמיים.

צורת הגופן, הקו שלו, העובי שלו, מעביר מסר עוד לפני שמתחילים לקרוא. גופן יכול להקפיץ את העיצוב. השקיעו בגופנים אני ממליצה לכל עסק ״להיצמד״ לגופן או שניים כדי ליצור את השפה הגרפית הייחודית לעסק. אם אין כרגע מרשרשים לקנות גופן, יש כמה גופנים חינמיים מצוינים ״אלף״ ״כרמלית״ ו- "opensans".

תודות  ל-7 טיפים של רותקה עצרו רגע וחישבו האם הלוגו שלכם אכן עשוי נכון ומעביר את המסר שרציתם?  האם עצבתם  חכם? האם המסר השיווקי מעורר עניין בקרב הלקוחות שלכם?

אם לא או שאתם לא בטוחים שאתם פועלים נכון אתם מוזמנים להצטרף אלינו לקורס עיצוב מוכר המסובסד ע"י הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים שבמשרד הכלכלה. הקורס זכה להצלחה רבה ומאות בעלי/ות עסקים עברו את הקורס ומעצבים בעצמם מודעות ופרסומים לעסק שלהם.

בקורס תלמדו בין השאר עיצוב דף עסקי שיווקי ובאנר לפייסבוק על תוכנות שונות, תכנון ועיצוב פלייר, תלמדו לבחור תמונות למסר והכל אודות איכות התמונה, נראות מקצועית, זכויות יוצרים, קניית תמונות, אתרים חינמיים לתמונות, גדלים לתמונות לפייסבוק ולרשתות אחרות, תצרו קולאז'ים על תוכנות שונות וכן גם תקבלו כלים חינמיים לכתיבה שיווקית.

לסיכום,  זכרו תפסתם מרובה לא תפסתם!  אי אפשר במודעה אחת להכניס כל כך הרבה דברים כי הלקוח שלכם יאבד את המסר ויעבור הלאה. חשוב להיות מתומצתים, ברורים ויצירתיים במסר אליו.

מאת: אושרת אבי אהרון מנהלת סניף מעוף טבריה ובית שאן

 
בניית אתריםבניית אתרים 

© כל הזכויות שמורות ל"עיתון כוכב הצפון" טבריה, רח' הגליל 1, ת.ד 196 טבריה.